søndag den 8. juli 2018

TV2 NEWS drama :(



Jeg har ikke behov for at følge med i redningsaktionen af fodbolddrengene i Thailand. Jeg får det dårligt og skynder mig lukke for TV´et. Jeg synes ikke, at det hjælper de stakkels drenge og deres forældre, om vi seere følger med hvert eneste minut. Jeg synes, at TV stationerne misbruger ulykkesituationen til,  hvad man på fjernsyns-dansk kunne kalde for "uhyggeligt reality drama".

Det positive her er, at der bliver gjort alt hvad der er menneskeligt muligt, for at hjælpe drengene ud.

Der findes mange andre ulykker i verden i dag, hvor familier og børn udsættes for uhyggelige dramaer. F.eks krigen i Yemen. Deres dramaer hører vi ikke meget om i vores public service. Måske fordi det ikke er vejrbestemte ulykker, men politisk planlagte mord, styrede af våbenindustrien og politikere. Disse børn har brug for verdens øjne og at blive fulgt minut for minut. Deres ulykke er menneskeskabt, og skulle derved kunne løses  af mennesker.

Der er noget, der hedder fredsforhandlinger og konfliktløsning, men det hører vi aldrig om i vores public service.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar